Asger Jorn - Αγριότητα, βαρβαρότητα και πολιτισμός

Εξώφυλλο του βιβλίου: "Asger Jorn - Αγριότητα, βαρβαρότητα και πολιτισμός"[...] Όλες οι επαίσχυντες δυνατότητες της συμπεριφοράς και της διαγωγής του ανθρώπου ενσαρκώνονται και συγκεκριμενοποιούνται σ' ένα μικρό αριθμό καταστάσεων και σε μερικές απλές πράξεις. [...]

[...] Οι Γιομβίκινγκς ήταν επίσης γνωστοί με τ' όνομα Bersaerk, τα "αρκουδοτόμαρα". Λέγεται πως την παραληρηματική μανία τους τη χρωστούσαν σ' ένα ναρκωτικό, που έφτιαχναν από μανιτάρια. [...]

[...] Αν το μέλλον αντιπροσωπεύει τον σκοπό και το παρόν το εργαλείο ή μέσον, τότε το παρελθόν αντιπροσωπεύει το αποτέλεσμα. [...]

[...] Μεταξύ της ερώτησης και της απάντησης υπάρχει ένα χρονικό διάστημα, μια διάρκεια που είναι το ίδιο το παρόν, το πραγματικό ως χώρος. Αν επιμηκυνθεί αυτό το χρονικό διάστημα μεταξύ ερώτησης και απάντησης, τότε το παρόν αυξάνει εξίσου και μάλιστα σε βάρος του παρελθόντος και του μέλλοντος. [...]

[...] η σημασία του βαθμού συνείδησης έχει γίνει το πιο κοινά αποδεκτό κριτήριο, με το οποίο διαφοροποιούμε τον βάρβαρο από τον πολιτισμένο. [...]

[...] η κοινωνία μας επιβάλλει να παρακολουθούμε μονίμως το μετασχηματισμό των αξιών του πολιτισμένου κόσμου. Αν δεν το κάνουμε, κινδυνεύουμε να φανούμε ακοινώνητοι ή να μας κατηγορήσουν για απολίτικους. Η κοινωνία αρνείται να τοποθετήσει τον πολιτισμό και την κουλτούρα σε διαφορετικά επίπεδα της ανθρώπινης πραγματικότητας. Κι αν ακόμα το κάνει συγκαταβατικά, θέλει να νομίζει πως μπορεί να παίζει ταυτόχρονα και στα δυο: αυτή είναι η Αστική ψευδαίσθηση. [...]

[...] δηλώνουν ότι δεν του χρωστάνε τίποτα και καλούν σε βοήθεια τον θεό τους, τον Θωρ, που με το σπαθί του, το Mjollnir, τσακίζει το κεφάλι του γίγαντα και τον ξαποστέλνει στη Nifhel, την "κόλαση της ομίχλης". [...]

[...] κάθε ολοκληρωμένη διαδικασία, σε οποιονδήποτε τομέα, μας παρουσιάζεται πάντοτε σαν καταστροφή των δεδομένων συνθηκών. Επιπλέον, δεν μπορούμε να δεχτούμε την καταστροφή παρά σαν κέρδος για την ανώτερη δημιουργικότητα. [...]

[...] συντομεύουν ηθελημένα τη ζωή ενός κατασκευασμένου προϊόντος. Το προϊόν δεν είναι πλέον διαρκείας αλλά εφήμερο. Η κατανάλωσή του δεν αναβάλλεται γι' αργότερα. Είναι άμεση. [...]

 

ΣυνημμένοΜέγεθος
Asger Jorn - Αγριότητα, βαρβαρότητα και πολιτισμός.pdf47.75 MB